Der Prototyp-Beta

Werte Leserschaft! Nach dem wir uns im vergangenen Beitrag mit dem Alpha-Mann beschäftigt haben, folgt heute die Betrachtung der entsprechenden Antithese: Dem Beta-Mann.

Wie auch schon im vorangegangenen Artikel wird der erste Teil behilflich sein festzustellen, zu welchem Typus man sich zugehörig fühlen kann.

Körperliche Merkmale

Zur besseren Veranschaulichung des Betas bediene ich mich auch dieses Mal der Hilfe eines Beispieles. Es handelt sich dabei um den Fußballer Andres Iniesta, allen fußballinteressierten Lesern ist er mit Sicherheit durch sein Engagement beim FC Barcelona oder der spanischen Nationalmannschaft bekannt.

Andres Iniesta

Wir können festhalten, dass der übliche Beta:

  • Unterdurchschnittlich groß ist (meist unter 175 cm)
  • Über weiche und wenig markante Gesichtszüge verfügt
  • Ein unauffälliges/schwaches Kinn hat
  • Eine Haarfarbe an den Rändern des Farbspektrums besitzt (Hellblond, Schwarzbraun, Schwarz)
  • Eine Augenfarbe an den Rändern des Farbspektrums besitzt (Weißblau, Dunkelbraun, Schwarz)

Auch hier ist es wieder wichtig zu betonen, dass nicht alle Merkmale zutreffen müssen. Es reichen häufig bereits ein oder zwei davon, um auf das Betaniveau herabzufallen. Des weiteren variiert auch hier das entsprechende Schönheitsideal leicht, abhängig vom jeweiligen Kulturkreis.


Zwei weitere Beispiele für den Beta Typus:

Die Bedeutung des Betas für die Frau

Neben der zur Verfügungstellung von hochwertigem Genmaterial, wozu ausschließlich der Alpha-Mann in der Lage ist, muss der Frau in einer Beziehung/Ehe, die Versorgung durch Güter sowie das Erlangen eines möglichst hohen sozialen Statuses zukommen. Genau hier betritt der Beta-Mann das Spielfeld.

Anders als der Alpha-Mann ist der Beta kaum, in einigen Fällen auch gar nicht, in der Lage das Interesse einer anderen Frau auf sich zu ziehen. Aus diesem Grund eignet er sich wesentlich besser für die langfristige Bindungsstrategie der Frau als der Alpha, welcher seinen Zweck nach der Bereitstellung seines Genmateriales erfüllt hat. Die Frau kann sich der Dienste des Betas sicher sein. Sie degradiert ihn von einem freien Individuum zum (Beta-)Sklaven, möchte er nicht Frau, Kinder und Eigentum verlieren sowie öffentlich aus Buhmann dargestellt werden.

Mit diesem Wissen lässt sich auch einfach nachvollziehen, weshalb weniger attraktive Männer häufig erst gegen Ende ihrer Zwanziger ihre erste Beziehung führen können. „Zufälliger“ weise meist, nachdem sie gerade ihr MINT-Studium absolviert haben und einen gut dotierten Tarif/-Werksvertrag unterzeichnet haben, somit über eine sichere Einkommensquelle verfügen. Es liegt schlicht daran, dass sich Frauen zu diesen Männern nicht auf natürliche Weise hingezogen fühlen können, da sie nicht das Überlegene, genetische Material zur Verfügung stellen können, welches gerade zu Urzeiten essenziell für den Fortbestand der menschlichen Spezies gewesen ist. Droht eine Frau die berüchtigte „Wall“ ,und den damit rapide abfallenden sexuellen Marktwert, zu erreichen ist sie häufig bereit ihre Ansprüche zu senken und entwickelt Bereitschaft sich an einen Beta-Partner zu binden.

Also liebe Männer: Wenn ihr euch in diesem Typus wiedererkennt, überlegt gut ob es euch das Ganze wert ist oder ob ihr euch nicht doch lieber dafür entscheidet einen alternativen, eigenen Weg zu gehen und nach Erfüllung und Glück abseits des allseits propagierten Familienlebens sucht.

78 Gedanken zu „Der Prototyp-Beta

  1. Also ich kann mich absolut nicht mit diesem läppischen Beta-Sklaven-Typus identifizieren, aber genauso wenig mit dem unsäglich primitiven Alpha-„Ich bin so geil und steche alle Girls“-Typus.

    Ich bin „Monk“ und das ist auch gut so… (denn es gibt nichts Besseres für Männer und solche, die es werden wollen).

    Ansonsten: Tolle Seite – eine der wenigen deutschsprachigen. Bitte weiter so.

    1. Grüße dich Carsten,

      danke dir zunächst für deinen Beitrag und dein Lob. Das motiviert mich sehr 🙂 .

      Zu deinem Kommentar: Weder du noch ich gehören zu einem der beiden Typen, da wir als Redpiller aufgeklärt sind und als MGTOWs der herrschenden Geschlechterdynamik eine Absage erteilt haben.

      Zu deinem Leben als Monk kann ich dich nur beglückwünschen. Damit bist du sogar einen Schritt weiter als ich, da du es geschafft hast Kontrolle über deinen Geschlechtstrieb zu erlangen um nun gänzlich auf Frauen zu verzichten. Ich besuche Prostituierte (meiner Meinung nach das ehrlichste Verhältnis zwischen Mann und Frau) und werde mir auch einen entsprechenden Androiden zulegen, sobald sie in einem ausgereiften Stadium sind.

      1. Sei gegrüßt, Thales.

        Mein Leben als Monk ist zwar frei von intimen Kontakten zu Frauen (anders als im Beruf, da lässt sich das nicht vermeiden, hab aber auch kein Problem damit), aber der Trieb an sich ist naturgemäß natürlich trotzdem da, lässt sich aber ziemlich gut kontrollieren. Wer fern ab dieser Begierde ist, DEM kann man echt nur beglückwünschen. Eunuch möchte ich deswegen aber trotzdem keiner werden, irgendwo hört´s auch mal auf…

        Prostituierte sind so eine Sache. Wenn ich mir vorstelle, was für Krankheiten ich mir dort holen könnte und wer da alles schon „rübergerutscht“ ist, ganz zu schweigen vom moralischen Standpunkt, dann vergeht mir dieser Gedanke ziemlich schnell wieder. Das soll jetzt aber keine Kritik an dir sein, ich kann deinen Standpunkt schon gut verstehen, selber diese Sachen dabei aber nicht so einfach ausblenden.

        Das mit den Androiden hab ich auch schon öfter gehört, bzw. gelesen, aber ähnlich wie bei bereits jetzt schon erhältlichen einfachen Puppenmodellen oder Dakimakura (aus Japan – Seitenschläferkissen mit gedruckten, meist weiblichen, lasziven Motiven drauf), kommt nach der Anschaffung garantiert mal der Moment, wo man sich fragt, was man hier gerade macht und an seinem Geisteszustand zweifelt. Ich will nicht sagen, dass man dann selber peinlich berührt wäre, aber auf irgendwas in dieser Art läuft´s dann wohl schon hinaus. Ich weiß nicht, ob ich mir so was ins Haus holen würde. Sehe das, wie soll ich sagen, in einer bestimmten Weise irgendwie als „unehrenhaft“ an, auf der anderen Seite reizt es natürlich ungemein, keine Frage.

        Fazit: Es gibt wohl kein absolutes Entkommen aus dem von der Natur so eingepflanzten Trieb. Allerdings lässt er sich steuern und zügeln. Ganz weg wird er wohl allerdings nie sein…

  2. Hallo Thales,
    ich bin über den BLOG White Flag auf Deinen BLOG aufmerksam geworden und lese seitdem jeden Artikel.
    Auch von mir ein ganz großes LOB.
    Die Artikel gefallen mir sehr gut und Dein BLOG ist eine echte Bereicherung der deutschsprachigen MGTOW BLOGs.
    Was mich persönlich betrifft, so wirkt die Red Pill bei mir schon seit Jahren.
    Dafür müsste ich also schon lange keinen entsprechenden Content mehr lesen.
    Aber für mich ist es sehr wichtig, immer informiert zu bleiben und zwar aus wertvollen Quellen.
    Mainstream Medien konsumiere ich seit Jahren nicht mehr, den Fernseher habe ich bereits 2008 entsorgt.
    Da ich vom Charakter her ein Einzelgänger bin kamen längere Beziehungen mit Frauen oder gar die Gründung einer Familie für mich eh nie in Frage.
    Ich bezeichne mich deshalb ganz gerne als „natural born MGTOW“
    Deshalb habe ich auch keinerlei Groll, oder Ähnliches auf Frauen.
    Mein Hobby, als Ausgleich zur Büroarbeit ist Salsa Tanzen und als Tanzpartnerinnen schätze ich die Frauen.
    Was die Sexualität angeht, die gehört zum Leben dazu, ist ja ein Teil der Körperlichkeit.
    Aber dafür habe ich ja zwei gesunde Hände. 😉
    Ab und an gehe ich auch mal zu Prostituierten, das ist auch in meinen Augen die ehrlichste Art und Weise des Sexuellen Kontaktes zwischen Männern und Frauen.
    Ich bin froh, mit der Charakterlichen Prägung des Einzelgängers zur Welt gekommen zu sein, denn in unserer heutigen Gesellschaft ist es das beste, was einem Mann passieren kann.
    Dir wünsche ich weiterhin viel Erfolg mit Deinem BLOG und freue mich auf viele weitere Artikel.

    Grüße, Andi

    1. Ich grüße dich Andi,

      Wow. Ein solches Lob zu lesen, macht mich wirklich unheimlich stolz und motiviert mich enorm bei meiner Arbeit hier. Ein großes Dankeschön von meiner Seite. Da ich privat sehr angespannt bin, wird es mir leider nicht möglich sein, täglich einen Artikel zu veröffentlichen, wie es mein Mitstreiter Timm auf seinem Blog möglich ist. Dennoch versuche ich zumindest drei bis fünf Artikel monatlich zu veröffentlichen 🙂 .

      Zu deinem Lebensstil kann ich dich nur beglückwünschen. Auch wenn es, bei einer solch individualistischen Lebensphilosophie, keine „Blaupausen“ oder ähnliches gibt, sehe ich dich als einen Mann, welcher dem Prototypen des MGTOW nahezu perfekt entsprechen könnte. Insbesondere der Umstand, dass du keinerlei Groll auf Frauen hegst zeigt mir, dass du die Red Pill voll in dein Leben integriert hast und dich auch klar von den „Incels“ abgrenzt.

      Ich wünsche dir allen Segen dieser Welt und hoffe, dass dir – auch ohne Frau und Kind(er) – ein ausfüllendes, langes und gesundes Leben zuteil wird. 🙂

      Liebe Grüße, Thales!

  3. Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point.
    You obviously know what youre talking about, why throw away your intelligence on just posting videos
    to your weblog when you could be giving us something enlightening to read?

  4. Excellent post. I was checking constantly this blog and I am impressed!
    Extremely useful information specifically the last part
    🙂 I care for such information a lot. I was looking for this certain info for a long time.

    Thank you and best of luck.

  5. Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of
    any widgets I could add to my blog that automatically tweet my newest twitter updates.
    I’ve been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this.
    Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to
    your new updates.

  6. Hello, I believe your site might be having browser compatibility problems.
    Whenever I look at your blog in Safari, it looks fine but when opening in I.E.,
    it has some overlapping issues. I just wanted to give you a quick heads up!
    Other than that, fantastic website!

  7. Nice post. I learn something totally new and challenging on websites I
    stumbleupon every day. It will always be helpful to read through articles from
    other writers and use a little something from their sites.

  8. What i do not realize is in truth how you are now not really a lot more well-liked than you may be now.
    You’re very intelligent. You recognize thus significantly with
    regards to this matter, produced me in my view
    believe it from so many varied angles. Its like men and women aren’t fascinated until it’s something to do with Girl gaga!

    Your own stuffs nice. All the time care for it up!

  9. Heya superb blog! Does running a blog like this
    require a massive amount work? I’ve virtually no understanding of coding but I was hoping to start my
    own blog in the near future. Anyway, if you have any ideas or tips
    for new blog owners please share. I understand this is off topic
    however I just wanted to ask. Thanks!

  10. You really make it appear so easy with your presentation however I find this matter
    to be really something that I believe I would by no means understand.
    It seems too complicated and extremely broad for me.
    I am taking a look ahead in your subsequent post, I’ll try
    to get the hold of it!

  11. Hello There. I found your blog using msn. This is an extremely
    well written article. I will make sure to bookmark it and come
    back to read more of your useful information. Thanks for the post.
    I’ll definitely return.

  12. hello!,I really like your writing so so much!
    percentage we keep up a correspondence extra about your
    article on AOL? I need a specialist in this space
    to unravel my problem. May be that is you!
    Taking a look forward to look you.

  13. My brother recommended I may like this website.
    He was once totally right. This put up truly made my day.
    You cann’t consider just how much time I had spent for this
    info! Thank you!

  14. I am not sure the place you are getting your
    information, however great topic. I needs to spend a while studying more or working out more.
    Thanks for magnificent information I was looking for
    this info for my mission.

  15. What you published was very reasonable. However, think about this, what if you wrote a catchier
    title? I am not saying your content isn’t good,
    however suppose you added something that grabbed folk’s attention? I mean Der Prototyp-Beta – MGTOW Info – Deutsch is
    a little vanilla. You could glance at Yahoo’s home page and note how they create news headlines to
    get people to click. You might add a related video or a related picture or two to get readers excited about what you’ve got
    to say. In my opinion, it could make your posts a little livelier.

  16. I was recommended this web site by my cousin. I’m not sure whether this post
    is written by him as no one else know such detailed about my trouble.
    You are incredible! Thanks!

  17. Hello There. I found your blog using msn. This is a really neatly written article.
    I will be sure to bookmark it and come back to read extra of your helpful
    information. Thank you for the post. I will certainly return.

  18. This design is incredible! You certainly know how to keep a reader amused.
    Between your wit and your videos, I was almost moved to start
    my own blog (well, almost…HaHa!) Excellent job. I really enjoyed what
    you had to say, and more than that, how
    you presented it. Too cool!

  19. I simply want to mention I’m newbie to blogging and site-building and really liked you’re web page. Probably I’m likely to bookmark your blog post . You certainly have amazing well written articles. Bless you for sharing with us your website.

  20. Hello are using WordPress for your blog platform? I’m new
    to the blog world but I’m trying to get started and create my own. Do you
    require any html coding knowledge to make your own blog?
    Any help would be really appreciated!

  21. Terrific article! This is the type of info that should
    be shared around the web. Disgrace on the search engines for not positioning this post upper!
    Come on over and consult with my website . Thank you =)

  22. Thanks for your marvelous posting! I genuinely enjoyed reading it, you
    are a great author.I will be sure to bookmark your blog and definitely will come back very
    soon. I want to encourage you to ultimately continue your great posts, have a nice holiday
    weekend!

  23. You really make it appear really easy together with your presentation but I to find this matter to be really one thing which I believe I would by no means understand. It sort of feels too complicated and very huge for me. I am having a look ahead on your next publish, I’ll attempt to get the dangle of it!

  24. Have you ever considered about including a little bit more than just your articles?
    I mean, what you say is fundamental and all. But just imagine if you
    added some great visuals or video clips to give your posts more, „pop“!
    Your content is excellent but with pics and clips,
    this site could definitely be one of the very best in its niche.
    Fantastic blog!

  25. Im no professional, but I imagine you just crafted an excellent point. You naturally understand what youre speaking about, and I can truly get behind that. Thanks for staying so upfront and so honest.

  26. Wow that was strange. I just wrote an very long comment but after I clicked submit my comment
    didn’t appear. Grrrr… well I’m not writing all that over again. Anyhow,
    just wanted to say fantastic blog!

  27. hello there and thank you for your info – I have certainly picked up anything new from right here.
    I did however expertise some technical issues using this web site, as I experienced
    to reload the site a lot of times previous to I could get it to load correctly.
    I had been wondering if your hosting is OK? Not that I’m complaining,
    but sluggish loading instances times will sometimes affect your placement in google and can damage your high quality score if advertising and marketing with Adwords.

    Anyway I’m adding this RSS to my email and can look out for a lot more of your respective
    interesting content. Make sure you update this again very soon.

  28. I believe this is one of the such a lot vital information for me.
    And i am happy studying your article. However wanna commentary on few basic issues, The web site style is great, the articles is
    really excellent : D. Good job, cheers

  29. Oh my goodness! a great post dude. Thanks However My business is experiencing problem with ur rss . Do not know why Struggling to enroll in it. Is there everyone acquiring identical rss problem? Anybody who knows kindly respond. Thnkx

  30. I just want to say I am very new to blogs and truly savored you’re web site. More than likely I’m likely to bookmark your website . You amazingly come with superb articles and reviews. Regards for sharing your webpage.

  31. You made some really good points there. I checked on the net for additional information about the issue and found
    most individuals will go along with your views on this
    website.

  32. My brother suggested I might like this website. He used to be totally right. This submit actually made my day. You cann’t imagine just how a lot time I had spent for this information! Thanks!

  33. Greetings from Carolina! I’m bored to death at work so I decided to browse your website on my iphone during lunch break. I enjoy the knowledge you provide here and can’t wait to take a look when I get home. I’m shocked at how fast your blog loaded on my cell phone .. I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyways, fantastic blog!

  34. I do accept as true with all the ideas you have introduced on your post. They are very convincing and can definitely work. Nonetheless, the posts are too quick for newbies. May just you please lengthen them a bit from subsequent time? Thanks for the post.

  35. My partner and I stumbled over here by a different website and thought I may as well check things out.
    I like what I see so i am just following you. Look forward to looking at your web
    page for a second time.

  36. MetroClick specializes in building completely interactive products like Photo Booth for rental or sale, Touch Screen Kiosks, Large Touch Screen Displays , Monitors, Digital Signages and experiences. With our own hardware production facility and in-house software development teams, we are able to achieve the highest level of customization and versatility for Photo Booths, Touch Screen Kiosks, Touch Screen Monitors and Digital Signage. Visit MetroClick in NYC at http://www.metroclick.com/ or , 121 Varick St, New York, NY 10013, +1 646-843-0888

  37. MetroClick specializes in building completely interactive products like Photo Booth for rental or sale, Touch Screen Kiosks, Large Touch Screen Displays , Monitors, Digital Signages and experiences. With our own hardware production facility and in-house software development teams, we are able to achieve the highest level of customization and versatility for Photo Booths, Touch Screen Kiosks, Touch Screen Monitors and Digital Signage. Visit MetroClick in NYC at http://www.metroclick.com/ or , 121 Varick St, New York, NY 10013, +1 646-843-0888

  38. When I originally commented I clicked the -Notify me when new surveys are added- checkbox and after this each time a comment is added I am four emails sticking with the same comment. Could there be that is it is possible to eliminate me from that service? Thanks!

  39. Hey there! This post could not be written any better!
    Reading this post reminds me of my good old room mate!
    He always kept talking about this. I will forward this article to him.
    Fairly certain he will have a good read. Thank you for sharing!

  40. Gday there, just turned out to be aware of your wordpress bog through Yahoo and bing, and discovered that it’s really informative. I’ll be grateful should you retain this idea.

  41. I just couldn’t depart your site before suggesting that I actually loved the standard info a person supply for your visitors? Is going to be again steadily in order to check out new posts

  42. Thank you for any other magnificent post. Where else could anyone get that type of information in such a perfect way of writing? I’ve a presentation subsequent week, and I’m at the search for such information.

  43. Some truly fantastic information, Sword lily I noticed this. „Three things you can be judged by your voice, your face, and your disposition.“ by Ignas Bernstein.

  44. Faytech North America is a touch screen Manufacturer of both monitors and pcs. They specialize in the design, development, manufacturing and marketing of Capacitive touch screen, Resistive touch screen, Industrial touch screen, IP65 touch screen, touchscreen monitors and integrated touchscreen PCs. Contact them at http://www.faytech.us, 121 Varick Street, New York, NY 10013, +1 646 205 3214

  45. I don’t even know the way I finished up here, however
    I assumed this put up was once great. I do not recognize who you might be however definitely you are going to
    a famous blogger in the event you are not already.
    Cheers!

  46. Might be mostly not possible to see well-qualified parties on this content, nonetheless you seem like you are familiar with what exactly you’re revealing! Excellent

  47. Emery EPS is a Search Engine Optimization company that provides SEO Services. Their proprietary SEO strategies help struggling websites and aspiring business owners to rank their websites higher in multiple search engines like Google , Yahoo and Bing. They provide local and gmb map ranking for businesses in Coasta Rica, New York, Los Angeles, Portland, Sacramento, Phoenix, Las Vegas, Denver, Houston, California and many other local areas. Find more at https://www.emeryeps.com.

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht.